czwartek, 2 maja 2013

Śniadaniowe placuszki

Pamiętacie moje owsiane pankejki? Te są bardzo podobne. Ostatnim razem robiłam je na obiad ;) Teraz postanowiłam przygotować słodkie i pożywne śniadanko. Placuszkami naprawdę można się najeść i długo nie jest się po nich głodnym. Dzieje się tak zapewne z powodu dodatku płatków owsianych, którymi zastępuję sporą część mąki. Dzięki temu są również trochę zdrowsze, a jeśli podamy je ze świeżymi owocami, to już praktycznie pełnowartościowy posiłek. Dodatkowo polecam zastąpić zwykłą mąkę pszenną, mąką pełnoziarnistą. Stałam się jej wielką fanką i teraz wszystko mogłabym robić właśnie z niej. Z takiej mąki piekłam już bułeczki śniadaniowe, które pięknie wyrosły i wyszły pyszne i puszyste (wkrótce na blogu). Przymierzam się także do pierogów i mam nadzieję, że niedługo będę mogła je zaprezentować. Jednak póki co zapraszam na moje śniadaniowe placuszki w nieco innej odsłonie.

Placuszki owsiane z wiórkami kokosowymi

porcja dla 4 osób



Potrzebujemy:
  • 1,5 szklanki mąki pszennej (najlepiej pełnoziarnistej)
  • 1 szklankę płatków owsianych (u mnie górskie)
  • 3 czubate łyżki cukru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 jajka
  • 1 szklankę mleka
  • 1 czubatą łyżkę kwaśnej śmietany 18%
  • szczyptę soli
  • 80 g rozpuszczonego masła
  • 50 g wiórków kokosowych
  • olej do smażenia (opcjonalnie)
  • ulubione dodatki, np. cukier puder do posypania, domowy dżem lub świeze owoce

Wszystkie suche składniki umieszczamy w misce i mieszamy. Następnie dodajemy jajka roztrzepane ze śmietaną oraz rozpuszczone masło. Mieszając, stopniowo dolewamy mleko. Smażymy niewielkie placuszki na rozgrzanej, lekko natłuszczonej patelni. Podajemy od razu. Najlepiej smakują ciepłe, oprószone tylko cukrem pudrem, chociaż z dżemem wiśniowym i prażonymi jabłuszkami również były pyszne :)


Placuszki nie są tak lekkie jak te z samej białej mąki,
ale są zdrowsze i wciąż grubiutkie i puchate :)

Smacznego!

PS. Placuszki robi się błyskawicznie, nie potrzeba miksera, a więc nikogo z domowników nie obudzimy. Polecam serdecznie wszystkim tym, którzy mają dość kanapek czy płatków z mlekiem. Zapewniam, że takie śniadanie ucieszy każdego niejadka ;)



14 komentarzy:

  1. Cudne stosiki placuszków :) W dni wolne takie chyba smakują mi najlepiej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W dni wolne naprawdę warto zafundować sobie takie śniadanko :) Polecam!

      Usuń
  2. mniam , owsiane z kokosem - pycha !!!

    OdpowiedzUsuń
  3. górka apetycznych placuchów :)

    OdpowiedzUsuń
  4. jeszcze nie robiłam ale wierzę na słowo

    OdpowiedzUsuń
  5. Pychota... robię drugi dzień z rzędu

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie zjadłam; wyszły super, chociaż zamiast masła dałam olej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakowały i zapraszam do mnie częściej ;)

      Usuń