czwartek, 4 października 2012

Kurczak z sezamkami

Ten przepis wymyśliłam jakiś czas temu. Wiele razy jadłam kurczaka z sezamem, ale sam sezam nie jest najłatwiej dostępny. Szczególnie jeśli nie mieszka się w dużym mieście. Dlatego wymyśliłam coś, co pozwoliło mi uzyskać podobny efekt.


Oto przepis na mojego kurczaka z sezamkami ;)


Potrzebujemy:

  • 2 piersi z kurczaka
  • 200 g fasolki szparagowej (może być mrożona)
  • 2 małe opakowania sezamków
  • 2 łyżki miodu
  • 2 łyżki ciemnego sosu sojowego
  • 4 łyżki słodkiego sosu chili (ja używam tao tao) lub papryczka chilli (wtedy dajemy 3 łyżki miodu)
  • 1 łyżeczka mielonej słodkiej papryki
  • 0,5 łyżeczki imbiru
  • olej do smażenia
  • mąka do zagęszczenia sosu (niekoniecznie)
  • ryż, makaron ryżowy lub zwykły makaron, np. spaghetti

Kurczaka kroimy w sporą kostkę i krótko smażymy. Dodajemy miód, a po chwili sos chilli i sojowy. Dolewamy trochę wody, ale nie za dużo, żeby za bardzo nie rozrzedzić sosu. Do tak przygotowanego kurczaka dodajemy słodką paprykę i imbir, a następnie jak najdrobniej pokruszone sezamki (trochę najdrobniejszych ziaren zostawiamy). Chwilę dusimy. Kiedy sezamki rozpadną się już na pojedyncze ziarna, dodajemy fasolkę. Całość gotujemy jeszcze chwilę. Teraz, jeśli chcemy mieć więcej sosu, można dodać jeszcze szklankę wody, z rozmieszanymi dwoma łyżkami mąki. Wtedy trzeba jeszcze raz doprowadzić sos do wrzenia i gotowe. Podajemy z ryżem lub chińskim makaronem. (My dzisiaj jedliśmy ze zwykłym spaghetti i też nam smakowało.) Na koniec posypujemy pozostałymi sezamkami. O czym ja dzisiaj zapomniałam ;)

Kurczak z sezamkami i fasolką szparagową


Mam nadzieję, że będzie Wam smakowało. Miłego wieczoru i zapraszam na mojego bloga.

2 komentarze:

  1. oh my jak to smacznie wygląda ♥
    chcę takie !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że Ci się podoba :) do tego jest to naprawdę proste i szybkie danie, polecam ;)

      Usuń